De vraag

De Rijksoverheid wil blijven innoveren. Dat gebeurd al volop, maar de kruisbestuiving tussen de departementen is niet altijd even effectief. In samenwerking met D&B eventmarketing boog Random Creatives zich over de vraag: hoe krijg je innovatie voor het voetlicht en doorbreek je daarbij de bestaande silo’s? Online communitybuilding. Dat ook na de maand november blijft leven.

De vertaling

De maand november stond in zijn geheel in het teken van innovatie tijdens INNOVEMBER. Online kwam de community tot leven. Waarbij meer dan 10.000 unieke deelnemers, 13 departementen en organisaties buiten de overheid bij elkaar kwamen. Met als doel inspiratie en het bouwen van een innovatie community. Het was een succs door het concept passend te maken bij de belevingswereld van de rijksambetnaar. Passend binnen de al drukke agenda en hoge verwachtignen. Innovatie werd laagdrempelig en makkelijk bereikbaar. En dus leuk. Zo ontstond een grote gemotiveerde community die nu ,on- en offline, door leeft.

Opdrachtgever: RIC & D&B Eventmarketing
Opdracht: vertaal van innovatie vraag naar silo doorbrekende aanpak