De vraag
Techleap, voorvechter van Nederlands start/scale up ecosysteem, bouwt aan een grote community voor haar leden in de tech scale up omgeving. Een community bouwen is niet iets dat uit zichzelf gebeurd. Een steuntje in de rug is nodig. De vraag: Hoe kan je op een live event zorgen dat het programma past bij de doelgroep en hun wensen? Hoe gaan de leden van de BOLD community tevreden en geïnspireerd naar huis? En zien zo de meerwaarde van de community.
De vertaling
Het publiek van het Techleap bestond uit een variëteit tech founders. Van net startende tot succesvolle organisaties. Een divers palet met verschillende wensen en behoeften. Het programma werd daarom aangepast per groep op basis van de Social Identity Cycle. Qua moderatie, vorm en thematiek. Om zo iedereen tegemoet te komen. De doelen: iedereen met nieuwe inzichten aan einde sessie, het delen van kennis en nieuwe contacten opdoen, om zo het community gevoel te versterken. Het resultaat? Een op het eerste gezicht eclectisch programma dat voor de individu alles bracht. Zoals een community behoort te zijn.
Opdrachtgever: D&B Eventmarketing & Techleap
Opdracht: communitybuilding als basis voor event programma